Tuesday, October 14, 2014

Atasi Kencing manis Ketika hamil

Polisi kesihatan di Malaysia kini semakin berubah mengikut gaya hidup dan perubahan zaman. Wanita Hamil berusia 25 hatun dan keatas perlu melakukan ujian saringan glukosa, iaitu perminum air gula untuk mengesan kencing manis/diabetis ketika hamil.

Diabetes ialah keadaan yang melibatkan peningkatan kadar gula dalam darah. Sesetengah wanita mendapat kencing manis sebelum mengandung, ada juga yang mendapat kencing manis semasa mengandung. Kencing manis yang bermula semasa mengandung dinamakan ‘gestational diabetes’ dan berlaku dalam 7% kehamilan.



Bagaimana Diabetes ketika hamil boleh berlaku


Organ pankreas dalam badan menghasilkan hormon insulin. Insulin berfungsi menukar gula kepada tenaga. Hormon-hormon lain yang dirembeskan semasa mengandung boleh menghalang insulin berfungsi dengan betul. Maka, pankreas perlu menghasilkan lebih banyak insulin. Jika insulin tidak dapat dihasilkan dengan kuantiti yang mencukupi untuk mengawal kandungan gula dalam darah, anda akan mendapat kencing manis.

Punca sebenar mengapa kencing manis semasa mengandung terjadi tidak diketahui. Wanita yang mempunyai latar belakang seperti berikut lebih berisiko untuk mendapat kencing manis semasa mengandung:

  1. Latar belakang keluarga yang mempunyai penyakit kencing manis
  2. Obesiti atau mempunyai berat badan melebihi BMI yang normal
  3. Mempunyai bayi yang sebelumnya bersaiz besar melebihi 4 kg semasa lahir
  4. Bayi yang dilahirkan sebelumnya pernah mati semasa dilahirkan
  5. Bayi yang dilahirkan sebelumnya mengalami kecacatan
  6. Pernah mengalami keguguran
  7. Umur melebihi 35 tahun

Pengalaman hamil anak pertama dan kedua

Saya mengalami morning sickness (alahan) loya muntah dan sebagainya di awal kehamilan sehingga kandungan 4bulan. Selain itu malah HB selalu rendah sehingga kelahiran terpaksa tambah darah sejurus melahirkan. Dihujung kehamilan saya ada diabetis under control GDM. Jika di kenangkan rasa serik nak mengandung lagi.

Alhamdulillah, apabila hamil anak kedua saya berkenalan dengan produk shaklee. produk pertama yang saya beli ialah ostematrix shaklee di sebabkan saya hamil anak kedua selepas 9 bulan melahirkan anak pertama, badan saya kekurangan kalsium mula merasa simptom sakit gigi lenguh badan, tambahan masa tu saya masih menyusukan anak pertama.

saya mula membeli product yang lain sehinggah cukup full set ini. sememangnya berbeza saya tiada masalah GDM dan HB low.

Testimonial Kencing Manis ketika Hamil 

selama mengamalkan suplemen Shaklee keputusan sebelum minum air gula 4.3 dan selepas 2jam minum air gula 5.4. ya saya bebas GDM kali ini, apa rahsiahnya boleh mendapatkan khidmat nasihat dari saya secara percuma dengan setiap pembelian produk dari saya.


Apabila diri ibu sihat InshaAllah anak yang di kandung pun sihat.


klik link berikut untuk keterangan khasiat Set Untuk Ibu Hamil trimester 1, 2 dan 3

Harga Set Hamil Shaklee bagi saya sangat berbaloi-baloi. khasiat yang menyeluruh di perlukan seorang ibu. setiap produk. paling berharga ialah cahaya mata yang di Kurniakan Allah. Kita berusaha dan berdoa.

Set ini mempunyai pilihan mengikut Usia kandungan anda dan semestinya mengikut budget anda, klik "order now" untuk membeli secara talian dan tanda "" pada product pilihan anda.

Jangan berlengah lagi, hanya di hujung jari anda boleh dapatkan set kehamilan shaklee.



Dapatkan  HARGA ISTIMEWA




untuk info lanjut dan konsultasi PERCUMA hubungin saya:

Call/Sms/Whatsapp: 017-4009734
FanPage Facebook: D’vita Beauty
khidmat nasihat percuma untuk pelanggan saya sahaja.

Pengedar Shaklee No.1 Pulau Pinang
penghantaran sekitar Pulau Pinang: Balik Pulau, Bayan Lepas dan Kepala Batas.

pos keseluruh Malaysia

No comments :

Feel Free to share