Thursday, October 9, 2014

Tompokkan darah di awal Kehamilan

Ibu muda atau pertama kali hamil tentunya risau dengan kehadiran tompokkan darah, ini kerana ada di antara yang begitu berharap hamil dengan cepat. dengan keluar darah sudah pasti akan membuatkan bakal ibu menjadi panik. Sebelum pergi lebih lanjut dalam perbincangan kenapa ada tompokkan darah keluar ketika diawal minggu pertama hingga ketiga kehamilan, saya ingin berkongsi video proses kejadian bayi didalam rahim wanita. Sila tumpukan perhatian pada minit ke 3:00 didalam video tersebut.


Proses Kejadian Manusia


Sungguh unik dan saya begitu kagum dengan Ciptaan Allah SAW setiap kali menonton video kejadian manusia ini, setelah selesai melihat video kejadian manusia saya yakin anda sudah nampak bagaimana proses persenyawaan berlaku, namun bergitu yang menjadi tanda tanya kenapa ada sidikit pendarahan dan tompokkan darah di awal kehamilan.



hal ini berlaku kerana adalah kerana proses penempelan/implantation emrio didinding rahim. Punca dari ini telah menyebabkan  darah keluar sedikit, yang kebanyakan wanita tersalah erti mengatakan period tetapi terlalu sedikit.  Blastosis akan menempel (implantasi) di dinding rahim. Dengan berakhirnya ini, Ibu tidak akan mendapat haid. Setelah terjadi implantasi atau menempelnya zigot pada dinding rahim, akan mulai terjadi pelepasan hormon HCG (untuk menilai tes kehamilan).

Berapa hari darah implantasi ini akan keluar?


Had masa tidak sama bagi setiap orang. Lazimnya 1-3 hari, jika anda mengalami berlarutan sila berjumpa dengan doktor untuk pemeriksaan lanjut.

Namun begitu tidak semua wanita mengalami situasi ini. Proses penempelan tidak semetinya keluar darah. Jangan khutir bagi mereka tidak langsung keluar darah ketika proses penempelan berlaku.

Jika anda sudah disahkan hamil, maka jaga la kesihatan diri demi memberi ruang kepada tumbesaran janin yang sihat, elakkan membuat kerja dan aktiviti yang lasak, jangan mengangkat barang yang berat. Amalan senaman ibu hamil dan menjaga permakanan ibu hamil.

Jika anda merasa ragu-ragu dengan proses penempelan ini dan terlalu risau eloklah berjumpa dengan doktor anda untuk membuat pemeriksaan lanjut.

Dapatkan vitamin untuk merangsang bayi bijak dan sihat. Nikmati kebaikan Shaklee dan selamat menjalani kehidupan yang lebih sihat dan ceria. produk berasakan 100% semulajadi.


Jangan berlengah lagi. kini pilihan hanya semudah ABC, anda terus boleh membeli secara online, barang akan terus di pos ke depan pintu rumah -panduan belian online

hanya di hujung jari anda.Tempah sekarang dengan klik:


Untuk mendapatkan  HARGA ISTIMEWA



untuk info lanjut dan konsultasi PERCUMA hubungin saya:

Call/Sms/Whatsapp: 017-4009734
FanPage Facebook: D’vita Beauty
khidmat nasihat percuma untuk pelanggan saya sahaja.

Pengedar Shaklee No.1 Pulau Pinang
penghantaran sekitar Pulau Pinang: Balik Pulau, Bayan Lepas dan Kepala Batas.

pos keseluruh Malaysia




No comments :

Feel Free to share