Sunday, October 19, 2014

Bayi bijak dalam kandungan

Amalan dan jadual permakanan ibu hamil adalah amat dititik beratkan untuk meransang minda dan fizikal bayi yang sihat. Sudah pasti anda mencari makanan tambahan untuk merangsang otak bayi supaya a1nak yang bakal dilahirkan bijak dan IQ yang tinggi.

Minyak ikan sering di kaitan dengan meransang minda bayi. Antara manfaat minyak ikan sering dikaitkan dengan perkembangan minda bayi kerana mengandungi EPA dan DHA. Sebelum kita pergi lebih jauh jom kita tengok video mengapa Omega 3 (minyak ikan penting untuk tumbesaran otak bayi)





banyak jenama dan keluaran produk Omega 3 dipasaran, pelaburan yang bijak adalah ibu-ibu sangat menitik beratkan quality yang terbaik. Pastikan minyak ikan yang anda pilih bebas dari unsur-unsur merbahaya seperti merkuri. Minyak Ikan terbaik adalah Omega Guard Shaklee. Antara sebabnya kerana ia melalui Proses Penyulingan Molekul Berperingkat untuk memastikan ianya selamat dari logam berbahaya seperti plumbum, merkuri, arsenik, PCBs (polychlorinated biphenyls) dan lain-lain.


1. Perkembangan Otak Bayi

Menurut Dr Sears, ada 2 jenis asid lemak penting untuk peranan minda manusia iaitu Omega-3 dan Omega-6. Kedua jenis Omega ini merupakan KOMPONEN UTAMA DI DALAM MEMBRAN SEL OTAK.


2. Pembentukan Mata Bayi

Retina mata bayi memerlukan kandungan Asid Lemak DHA yang tinggi. Asid Lemak DHA ini hanya oleh diperolehi daripada makanan yang mengandungi asid lemak. Lebih banyak makanan berasid lemak yang kita ambil, lebih bagus untuk pembentukan mata bayi.


3. Mengurangkan risiko eczema

Menurut kajian British Medical Journal walaupun ibu dan ayah bayi mempunyai sejarah eczema, jika si ibu mengamalkan minyak ikan semasa mengandung, ia akan membantu mengurangakan risiko bayi untuk mendapat eczema. 

DHA dan EPA dari minyak ikan mengurangkan keradangan dalam tubuh bayi yang menjadi punca eczema atau pelbagai alahan kulit.


4. Melembutkan "laluan keluar" bayi

BERITA BAIK untuk ibu hamil, Minyak ikan mengandungi asid lemak yang secara tidak langsung akan melembutkan laluan keluar bayi. Ini akan memudahkan proses kelahiran.



Pengambilan Omega guards adalah bermula sejak kandungan masuk ke trimester kedua iaitu 4bulan ke atas, dimana ketika ini pembentukkan saraf otak bayi sudah bermula. sebotol omega guard shaklee mengandungi 90 biji, maka sebotol bertahan 3 bulan bebaloi - baloikan? ibu hamil hanya perlukan 300mg sehari. Selain banyak manfaat lain ibu hamil boleh dapat dari omega guard shaklee.

Kenapa OMEGA GUARD SHAKLEE?


Minyak Ikan Terbaik Di Dunia

OmegaGuard Shaklee diekstrak daripada ikan laut air sejuk (mackerel, herring, anchovies) di perairan negara Jepun. Ianya bukan daripada minyak hati ikan. OmegaGuard Shaklee tidak diekstrakdaripada ikan ternak yang diberi makanan pellet sepanjang hidupnya. Ikan ternak ini mempunyai kadar asid lemak Omega-3 yang rendah serta kurang atau tiada nutrien lain.

Berbanding dengan produk fish oil di pasaran, OmegaGuard Shaklee merupakan minyak ikan paling tulen di dunia yang mengandungi rangkaian spektrum penuh 7 jenis asid lemak Omega-3 semulajadi termasuk DHA, EPA, ALA dan banyak lagi. Satu kajian berkaitan menunjukkan OmegaGuard mampu membekalkan 905ml asid lemak Omega-3, EPA dan DHA.



Kebanyakan pengeluar produk minyak ikan yang lain menggunakan kaedah penyulingan bertekanan tinggi untuk mengekstrak minyak ikan. Kaedah ini bukan saja boleh memusnahkan sesetengah nutrien, malah tidak dapat menapis kandungan logam yang membahayakan kesihatan. OmegaGuard Shaklee diekstrak menggunakan kaedah penyulingan ultratulen bergred farmaseutikal teknologi tinggi. Proses penghasilan OmegaGuard Shaklee menggunakan kaedah penyulingan propietari tiga molekul untuk mengekstrak asid lemak Omega-3 yang paling tulen dan semulajadi sambil menyingkirkan bahan berbahaya seperti plumbum, merkuri, arsenik, kadmium, dioksin dan polychlorinated byphenyl (PCB) iaitu bahan kimia industri yang sangat toksik.



Selain dari makanan tambahan, amalan rohani ketika hamil adalah faktor utama meransang bayi bijak, dapatkan tips amalan rohani ketika hamil untuk meransang anak dalam kandungan menjadi bijak.

Nikmati kebaikan Shaklee dan selamat menjalani kehidupan yang lebih sihat dan ceria. produk berasakan 100% semulajadi.

Jangan berlengah lagi. kini pilihan hanya semudah ABC, anda terus boleh membeli secara online, barang akan terus di pos ke depan pintu rumah -panduan belian online

hanya di hujung jari anda.Tempah sekarang dengan klik:


Dapatkan  HARGA ISTIMEWA 
KELEBIHAN MENDAFTAR KEAHLIAN





untuk info lanjut dan konsultasi PERCUMA hubungin saya:

Call/Sms/Whatsapp: 017-4009734
FanPage Facebook: D’vita Beauty
khidmat nasihat percuma untuk pelanggan saya sahaja.

Pengedar Shaklee No.1 Pulau Pinang
penghantaran sekitar Pulau Pinang: Balik Pulau, Bayan Lepas dan Kepala Batas.

pos keseluruh Malaysia

1 comment :

Fatin said...

Banyaknya kebaikan Omega ni pada bayi dalam kandungan lagi

Feel Free to share