Sunday, June 22, 2014

DURIAN BANYAKKAN SUSU IBU SEMULAJADI

Kesedaran ibu bapa pada masa kini membuatkan ibu-ibu berlumba-lumba untuk mencari tip bagaimana untuk terus memberi yang terbaik kepada anak-anak. sejak dalam kandungan sudah di beri khasiat pemakanan seimbang dan di teruskan sejurus melahirkan anak.

susu ibu adalah susu yang terbaik kurniaan Allah SWT kepada hambanya. ibu bapa di pertanggungjawabkan untuk memberi yang terbaik kepada Amanah Allah. Ibu bapa harus berusaha sebelum mengalah!! bukan terus mengalah "itu je rezeki anak aku".... 

jom saya kongsikan permakanan yang membantu ibu untuk menambahkan/menghasilkan susu ibu yang banyak.

 20 makanan yang boleh meningkatkan susu ibu secara semulajadi

1. Durian
2. Kurma merah
3. Kurma
4. cheese / keju
5. habatus sauda
6. Madu
7. Minyak kelapa Dara
8. Barley
9. Oat
11. laici
12. kek coklat lembab
13. Horlick
14. sup ikan jerung
15. white radish
16. Bawang Putih
17. longan kering
18. daging kambing
19. sawi
20. susu soya


saya sendiri ibu menyusu dan sekarang saya ada mengambil beberapa jenis suplement untuk memastikan badan saya cergas dan tidak dalam keadaan stress, kerana apabila diri dalam keadaan tertekan akan mempengarusi penghasilan susu. Dalam 20 makanan yang disarankan. saya ingin berkongsi sendiri pengalaman makan durian.

Musim Durian tiba lagi, Alhamdulillah besekempatan untuk makan durian hari-hari (pagi petang siang malam). Di Pulau Pinang tempat paling popular tentang keenakkan durian bertempat di Daerah Balik Pulau. Durian kini menjadi longgokkan di serata pelosok daerah balik pulau. Saya sendiri berasa beruntung di rumah mertua saya ada pokok durian. sebab itu lah pagi petang siang malam durian.

Setibanya musim Durian saya sangat bahagia kerana susu badan melimpah ruah, Alhamdulillah rezeki anak bujang saya yang kini sudah dua bulan. dari anak pertama saya memang merasai bila makan durian susu akan banyak. saya tidak membuat stock susu, sebabnya saya seorang work at home mom (WAHM) jadi saya just direct feeding kepada Adwa Muhammad.

gambar ikhsan dari google.

Durian ini buah-buahan tempatan mengikut musim, jadi takkan nak simpan stock durian kan. Apa sahaja makanan yang di ambil jangan lupa pengambilan air putih secukupnya untuk pengahsilan susu yang cepat.  namun begitu masih terdapat alternatif lain untuk perbanyakkan susu ibu secara semula jadi, pelbagai petua yang di perturunkan untuk mempebanyakkan susu ibu. 

Untuk ibu-ibu yang telah berusaha dengan segala petua dan cara yang telah di kongsi namun masih menemui jalan buntu anda boleh juga mencuba kaedah moden tapi masih menggunakan bahan semulajadi. set penyusuan shaklee yang terbukti dapat membantu ibu-ibu berkerja khususnya untuk meningkatkan quantiti penghasilan susu.

dapatkan set MILKBOOSTER shaklee dari saya pengedar sah anda.

untuk info lanjut JOM hubungi saya:

Call/Sms: 017-4009734
FanPage Facebook: D’vita Beauty

khidmat nasihat percuma untuk pelanggan saya sahaja.

penghantaran sekitar Pulau Pinang: Balik Pulau, Bayan Lepas dan Kepala Batas.
pos keseluruh Malaysia








3 comments :

Noor Sya said...

Cis tu apa ya (no 4). Tq

Unknown said...

http://vitaminswithluv.blogspot.com/2014/05/tips-kelengkapan-persediaan-untuk-bakal.html

FUZY said...

TYPO sis...already amended...

Feel Free to share