Sunday, December 15, 2013

Ibu Hamil TIDAK BOLEH ambil SHAKLEE???

ya... tidak semua supplement/vitamin keluaran shaklee sesuai untuk ibu hamil, ini kerana kandungan di dalam supplement tidak sesuai untuk ibu mengandung.

pengambilan supplement adalah terbatas kepada ibu hamil. antara produk yang tidak di galakkan ambil ketika mengandung adalah seperti berikut:

1. Vivix
2. Collagen Powder
3. DTX complex
4. Alfalfa
5. herblax
6. Garlic complex
7. Nutriferon
8. lechitin
9. GLA Complex
10. vitamin E
11. Carotomax/ vitamin A
12. Cinch


Walaupun Shaklee merupakan pengeluaran makanan tambahan terbaik No. 1 pilihan Rakyat Malaysia, namun begitu setiap pengambilan ada sebabnya... ibu hamil perlu mengelak pengambilan supplement seperti dia atas untuk menjaga kesihatan ibu dan bayi. untuk Ibu hamil sudah di sedia kan set IBU HAMIL..dijamin selamat dan berkhasiat untuk kesihatan ibu dan perkembangan janin.

Kenapa ibu hamil tak boleh ambil?

Cinch tidak digalakkan ambil kerana ia sangat rendah kalori dan mungkin menjejaskan nutrisi yang diperlukan bayi anda.

Vitamin-vitamin yang tinggi antioksidan (apa-apa produk anti penuaan) seperti Vitamin E, vivix, GLA dan Carotomax tidak digalakkan diambil di awal kandungan kerana dikhuatiri si ibu akan mengalami risiko keguguran. Begitu juga dengan alfalfa yang boleh merangsang pengecutan rahim anda. Biasanya pada awal

kehamilan, antibodi si ibu menurun bagi memberi laluan untuk janin membesar dalam rahim ibunya. Pengambilan vitamin yang tinggi antioksida akan membantu meningkatkan sistem imun si ibu, seterusnya tubuh ibu akan mengesan janin tadi sebagai “bendasing” dan menghantar data ke otak di mana "bendasing" yang perlu disingkir keluar lalu boleh memberi risiko keguguran pada janin tadi.

Maka, vitamin yang tidak boleh diambil seharusnya dihentikan sebaik sahaja mengetahui si ibu telah mengandung. Oleh itu, sebelum anda membeli apa jua vitamin, pastikan konsultasi diberikan agar pengambilan vitamin memberi kesan kesihatan yang optimum.


Ibu hamil digalakkan mengambil multivitamin dan vitamin yang tinggi zat besi, mengandungi asid folik yang cukup kerana ia penting untuk perkembangan bayi dan mengelakkan kecacatan, kalsium yang mencukupi, vitamin c dan minyak ikan.

Sebahagian vitamin ini juga dikenali sebagai 'hematinic vitamin' sebagaimana yang dibekalkan oleh klinik-klinik dan hospital kerajaan. Namun, jika anda mempunyai bajet sendiri untuk vitamin pilihan anda, tidak salah untuk anda mencuba Set Ibu Hamil Shaklee.


BERMINAT untuk mengetahui atau memilik supplement HEBAT ini sila HUBUNGI KAMI:


untuk info lanjut JOM hubungi saya:

Call/Sms: 017-4009734
FanPage Facebook: D’vita Beauty

khidmat nasihat percuma untuk pelanggan saya sahaja.

penghantaran sekitar Pulau Pinang: Balik Pulau, Bayan Lepas dan Kepala Batas.
pos keseluruh Malaysia



No comments :

Feel Free to share