Wednesday, April 9, 2014

KHASIAT DAN KEBAIKAN SET BERPANTANG SHAKLEE

Dalam menghitung hari kelahiran anak kedua kali ini saya memilih untuk menggunakan Full set suplemen shaklee ketika mengandung dan berpantang.

Alhamdulillah saya dapat mengumpul full set, ini saya juga membuat budget dalam menanti kelahiran anak kedua supaya tidak terasa terbeban untuk membuat persiapan lain, jadi setiap kali promo shaklee saya grab dan simpan. akhirnya dalam masa +/-10 hari menanti due saya sangat berpuas hati apabila berjaya kumpul 1 set.

semua 8 produk berlainan fungsi.

1. vitalea
2. vita c
3. Alfalfa complex
4. Zinc complex
5. B complex
6. ESP
7. Omega Guard
8. Ostematrix

5 (warna biru) daripada produk di atas adalah dari hasil PROMO shaklee setiap bulan.


KHASIAT DAN KEBAIKAN SET BERPANTANG SHAKLEE

Apa yang menariknya set berpantang shaklee Sesuai untuk bersalin Normal mahupun pembedahan,Jadi kita tidak akan mengambil risiko untuk kerugian


1. VITA LEA WITH IRON FORMULA

* Ibu yang sedang berpantang di galakkan ambil vita lea - ini kerana semasa menjalani proses berpantang pelbagai makanan tidak boleh di ambil demi menjaga kesihatan dalaman, jadi kekurangan zat membuatkan ibu kurang bertenaga.
* Ibu banyak kehilangan darah selepas bersalin,oleh itu ibu perlu ambil makanan yang seimbang dan berkhasiat bagi menggantikan semula darah yang hilang.
* Mengandungi zat besi yang sangat penting dalam pembentukan sel darah merah.
* Kekurangan zat besi boleh menyebabkan ibu pucat,letih dan lesu serta tidak bermaya.


2. B COMPLEX
* Membantu menstabilkan hormon badan kita
* Jika kurang B complexblh menyebabkan ibu dalam pantang mengalami gangguan emosi..
* Membantu kita lebih bertenaga dan emosi lebih seimbang.
* Menukarkan makanan kpd tenaga

3. ZINC COMPLEX
* Ibu2 yang tidak makan ikan haruan atau pati ikan haruan zinc complex adalah pengganti yg]ang tepat kepada makanan tersebut.
* Galian yamg sangat penting dalam membantu proses pemulihan.
* Membantu proses baik luka dalam badan kita terutama luka dalaman (rahim).
* Pengambilan zink bg ibu yg menyusu akan membantu anak yang disusukan membesar dengan baik.
* Mengurangkan masalah rambut gugur
* Memabantu masalah KEDINGINAN selepas bersalin.

4. ALFALFA COMPLEX
* Milk booster
* Bertindak sama spt kacip fatimah
* Membantu memulihkan sembelit
* mengecutkn urat ibu bersalin

5. Energizing Soy Protein (ESP)
Ia memberi tenaga, membantu melancarkan penghasilan susu, penting untuk kelenjar dan tumbesaran, mencantikkan kulit si ibu, dan membantu kawal paras kolesterol dan memberikan rasa kenyang pada kadar yang lama. Sangat bagus utk perkembangan dan tumbesaran bayi kerana khasiat ESP ini dapat mengalir kepada bayi melalui susu ibu.Apa bezanya soya Shaklee ini dengan soya lain yang berada di pasaran? Soya Shaklee adalah non GMO soy. Ia juga dibasuh bukan menggunakan alkohol. Diproses dengan suhu yang sangat sederhana agar enzim didalamnya tidak musnah. Kualitinya sangat tinggi.

6. OMEGA GUARD
Seperti yang anda maklum, pengambilan omega guard ketika hamil adalah untuk membekalkan EPA dan DHA untuk perkembangan otak bayi anda. Pengambilan ketika tempoh berpantang bukan sahaja mampu membekalkan EPA  & DHA malah memberi bonus kedua buat anda omega bertindak sebagai agen pembakar lemak.  Dalam tempoh inilah ibu boleh kurangkan berat badan kembali ke bentuk asal. 

7. VITA-C
Semua orang tahu kebaikan vitamin C. Ia bagus dalam membentuk dan meningkatkan antibodi badan kita. Ianya juga penting dalam pembentukan kolagen. Kolagen penting untuk menyatukan setiap sel dalam tubuh. Tanpa cukup vitamin C, kulit mudah luka, sensitif dan gusi mudah berdarah adalah tanda umum yang paling mudah kita ketahui. Pernah tak anda dengar sesetengah orang berkata bila bersalin ceaser elok amalkan makan buah sunkist?…Agaknya kenapa yer? ….tentunya buah sunkist adalah salah satu sumber vitamin c!


8. OSTEMATRIX
Sangat penting kerana bayi akan menyerap banyak kalsium dari ibunya. Itulah sebabnya kadang-kadang terjadinya kebas-kebas, kekejangan, gusi berdarah, gigi longgar dll akibat kekurangan kalsium. Setiap satu tablet OsteMatrix ibarat satu gelas susu dan tablet OsteMatrix amat mudah untuk ditelan dan tiada bau.

#Penggambilan Jamu sudah tidak perlu kerana set ini telah lengkap dgn semua keperluan Ibu selepas Bersalin.

SID:1028182
Call/Sms: 017-4009734
FanPage Facebook: D’vita Beauty 

No comments :

Feel Free to share