Thursday, August 14, 2014

4 Makanan Sihat Untuk Jantung

Untuk kesihatan jantung anda perlu menjalani kehidupan yang sihat iaitu dengan berolahraga, menjaga permakanan, buang tabiat bruk seperti merokok, kontrol tekanan perasaan dan ambil vitamin yang diperlukan jantung anda.



Sedia maklum jantung adalah salah satu organ terpenting dalam tubuh badan kita. Jantung merupakan tunggak utama dalam kesihatan badan kita, Jika kita mengambil mudah dalam hal penjagaan jantung ini akan mengundang bahaya. Jadi


1.  Ikan laut


Ikan laut adalah sumber Omega-3  yang melindungi jantung Anda dengan mengurangi keradangan dan risiko pembekuan darah. Lemak ini juga bekerja untuk menjaga kadar kolesterol sehat. Makan Salmon atau ikan berminyak seperti Samudra Tuna, Sardin, atau Herring sekurang-kurangnya dua kali seminggu untuk kesihatan jantung. Cubalah Steaks Salmon panggang dengan sayuran hijau dan salad dengan taburan jus lemon.  Minyak ikan seperti ikan sardin merupakan sumber yang sangat baik dari Omega-3 dan Makan sardin berserta tulangnya merupakan sumber yang kaya akan mineral.

2.  Bayam


Bayam memiliki kandungan bernama betaine yang baik untuk kesehatan jantung. Bila anda tidak suka dengan sayur bayam, anda dapat menggantinya dengan sayuran lain. Mengkonsumi dua jenis sayuran setiap hari akan memperkecil risiko penyakit jantung hingga 25%.


3. Brokoli
Brokoli adalah sayuran yang berada didalam carta teratas sayuran terbaik dunia. Didalam Brokoli terdapat vitamin dan dan folat yang sangat bermanfaat untuk mengurangi tekanan/stress dan kecemasan. Agar tidak hilang nutrisi didalam sayur kaedah masak yang betul harus dipraktikkan seperti rebus atau kukus tidak terlalu lama.

3.  Kacang Soya


Kacang kedelai termasuk salah satu makanan sehat untuk jantung. Kacang kedelai mengandung asam lemak tak jenuh yang sangat baik untuk kesehatan jantung anda. Asam lemak tak jenuh mencegah timbulnya pengerasan pada pembuluh nadi dan menurunkan kolesterol jahat yang bisa memicu sakit jantung.


Ternyata masih banyak lagi makanan sihat untuk jantung yang dapat di amalkan oleh anda, mulailah hidup sihat sejak awal dari apa yang kita amalkan. Menjaga lebih baik dari pada mengubati, begitu kata pepatah. Selain mengamalkan pemakanan dan gaya hidup sihat anda perlu mengambil vitamin untuk kesihatan jantung yang optimum.

Vitamin Untuk Jantung

mampukah anda mengambil 28cawan brokoli atau 1.7kg bayam setiap hari dalam memastikan kesihatan jantung yang optimum, jika terasa mual untuk itu semua Shaklee ada menghasilkan produk untuk jantung.

CoQ10 plus


Artikel CoQ10 dalam majalah iSIHAT Ogos 2013


Apa itu CoQ Health Plus Shaklee?
  • CoQ Health Plus Shaklee merupakan gabungan 28mg CoQ10, Vitamin E dan Ekstrak Teh Hijau semulajadi yang diproses dengan sempurna untuk penyerapan maksimum tubuh.
Kenapa CoQ10 amat penting untuk tubuh kita?
  • Ini adalah keranan CoQ10 merupakan zat makanan larut lemak yang hadir secara semulajadi dan ditemui dalam setiap sel tubuh badan kita. Semakin meningkat usia, CoQ10 akan berkurang seiring dengan umur kita.
  • Bermula umur 20 tahun dan ke atas, CoQ10 dalam badan kita akan berkurang.
Apa akan jadi jika CoQ10 dalam badan kita berkurangan?
  • CoQ10 merupakan pencetus tenaga bagi jutaan sel tubuh termasuk jantung kita. Apabila CoQ10 dalam badan kita mulai berkurangan, pencetus tenaga ini akan berkurangan dan seterusnya akan menyebabkan sel-sel dan organ tubuh tidak dapat berfungsi dengan baik terutamanya jantung.
  • Jantung yang perlu bekerja keras sepanjang masa amat memerlukan aliran tenaga yang berterusan. Kekurangan CoQ10 dalam tubuh akan mengganggu fungsi jantung dan saluran darah kita. Oleh itu, kita perlu memastikan CoQ10 dalam badan kita mencukupi dan berada pada tahap optimum.
Antara kebaikan CoQ Health Plus Shaklee ialah:-
  • Menguatkan otot jantung
  • Mengelakkan salur darah tersumbat
  • Meningkatkan pengaliran darah
  • Mengurangkan debaran
  • Mengurangkan ‘angina’ – boleh dikenal pasti jika anda naik tangga dan tercungap-cungap
  • Membantu menambah dan mengekalkan paras CoQ10 dalam darah
  • Kulit anda akan menjadi lebih cantik dan berseri kerana pengaliran darah yang baik dalam badan
  • Kulit juga akan menjadi sekata dan tegang
  • Meningkatkan tenaga minda kerana CoQ10 berupaya meningkatkan salur darah ke otak
  • Meningkatkan tenaga fizikal
  • Meningkatkan kesuburan lelaki dengan meningkatkan bilangan dan pergerakan sperma. Ia juga mampu mengurangkan peratusan sperma abnormal



Jangan berlengah lagi, kini pilihan hanya semudah ABC, anda terus boleh membeli secara online, barang akan terus di pos ke depan pintu rumah -panduan belian online

hanya di hujung jari anda.


Bagaimana untuk mendapatkan  HARGA ISTIMEWA less 20% 

untuk info lanjut JOM hubungi saya:

Call/Sms/whasApp: 017-4009734
FanPage Facebook: D’vita Beauty

khidmat nasihat percuma untuk pelanggan saya sahaja.

penghantaran sekitar Pulau Pinang: Balik Pulau, Bayan Lepas, Jelutong, Juru dan Kepala Batas.
pos keseluruh Malaysia

No comments :

Feel Free to share