Wednesday, August 13, 2014

Cara mengatasi Migrain

Migrain atau sakit dalam bahagian kepala berdenyut-denyut akan menganggu aktiviti dan kerja harian anda. Saya pecaya ramai yang mengambil langkah mudah untuk meredakan sakit yang amat sangat dengan mengambil ubat tahan sakit (pain killer).

Bahaya Ubat Tahan Sakit (pain killer) Atau lebih di kenali sebagai Postan akan memberi kesan sampingan sila Klik Sini. Pada awalnya Postan memang memberi kelegaan yang pantas namun kesan jangka masa panjang postan mengakibatkan sakit kronik berpunda dari langkah mudah anda untuk melegakan sakit kepala dengan segera

Maka bertindak bijaklah, demi memelihara tubuh badan anda dalam jangka masa panjang. Dengan mengamalkan gaya hidup sihat dan pengambilan vitamin utnuk mengelakkan gejala sakit kepala atau migrain terus berulang dan menyerang.

Jangan ambil remeh dengan migrain, kerana penyakit remeh inilah akan menjadi punca penyakit lain. Langkah awal untuk tidak terus mengharap ubat tahan sakit/ paracetamol/ postan sebagai cara mengatasi migrain  dengan segera adalah dengan pengambilan vitamin B complex dan Ostematrix.




Bagaimana B complex dan Ostematrix bertindak melegakan Migrain?

B Complex

Vitamin B2 (riboflavin) dan Vitamin B6 (Pyridoxine) telah terbukti boleh membantu mengurangkan kesakitkan akibat migrain. Vitamin B lengkap dalam B Complex Shaklee memastikan anda bukan saja mengurangkan risiko diserang migraine, tapi juga mencegah penyakit-penyakit lain seperti depresi, stroke dan sebagainya.

Bagi penderita migraine, anda hendaklah mengetahui penyebab-penyebab yang boleh menjadikan anda diserang migraine. Sekiranya ia berpunca dari pemakanan, maka anda perlulah menjaga pemakanan anda. Begitu juga dengan perkara2 lain seperti aktiviti harian dan sebagainya. Serta, pertimbangkanlah tentang mengambil vitamin/supplement sebagai pembantu untuk menyelesaikan masalah anda, kerana ia pasti lebih baik dari makan ubat berasaskan dadah secara berterusan.


Ostematrix (Kalsium, Magnesium & Vitamin D)

Kalsium bukan sahaja membina tulang dan gigi, malah ia membantu menetapkan ritma jantung, menyelesaikan masalah insomnia, membantu pengaliran gizi masuk dan keluar daripada membran, dan membantu dalam pembekuan darah. Kalsium juga sangat diperlukan dalam mempertahankan fungsi saraf dan otot, serta buah pinggang. Ia juga mengurangkan kadar kolesterol dalam darah.

Magnesium pula penting untuk metabolisma kalsium. Ia membantu untuk mengelakkan pembuluh darah menjadi kejang, salah satu punca yang dipercayai penyebab migraine. Satu kajian telah dibuat ke atas Magnesium, dan didapati ia membantu mengurangkan sakit kepala migrain dan mengurangkan frekuensinya.

Vitamin D pula penting untuk penyerapan kalsium. Kalsium yang tiada vitamin D tidak boleh diserap oleh tubuh, dan boleh tertinggal sebagai batu dalam ginjal atau pundi kencing.


Jangan berlengah lagi, kini pilihan hanya semudah ABC, anda terus boleh membeli secara online, barang akan terus di pos ke depan pintu rumah -panduan belian online

hanya di hujung jari anda.


Bagaimana untuk mendapatkan  HARGA ISTIMEWA less 20% 

untuk info lanjut JOM hubungi saya:

Call/Sms/whasApp: 017-4009734
FanPage Facebook: D’vita Beauty

khidmat nasihat percuma untuk pelanggan saya sahaja.

penghantaran sekitar Pulau Pinang: Balik Pulau, Bayan Lepas, Jelutong, Juru dan Kepala Batas.
pos keseluruh Malaysia



No comments :

Feel Free to share