Friday, August 22, 2014

Tip merawat Jerawat akibat hormon

Memiliki wajah yang halus mulus tanpa sebrang cela akibat jerawat adalah immpian setiap wanita. Wajah yang penuh ditumbuhi jerawat membuantkan kurang berkeyakinan dan amat mempengaruhi penampilan seseorang.

Faktor utama yang menyebabkan wajah di penuhi jerawat adalah kerana hormon seseorang tidak stabil. Jerawat yang tumbuh akibat prubahan hormon atau hormon tidak stabil biasanya besar dan meradang. Jerawat ini akan membuatkan muka menjadi gatal dan kurang selesa.


Jerawat ini biasanya mengambil masa yang lama untuk proses penyembuhannya. Bagaimana cara terbaik untuk merawat jerawat akibat hormon.

Tip merawat Jerawat akibat hormon

Tips yang boleh dikongsikan untuk merawat jerawatb adalah seperti berikut:

  • Hindari makanan segera atau junk food

Walauapa alasan sekali pun anda perlu menghindari dari terus mengamalkan cara hidup yang kurang sihat dengan menjadikan amalan makan makanan yang telah di proses ni. Makanan yang  telah di proses ini mengandungi minyak, garam dan gula yang tinggi. Bahan yang kurang sihat ini akan menggalakkan pertumbuhan jerawat batu. Jadi sebaiknya
hindari makanan ini supaya tidak menyebabkan jerawat terus meletus di wajah anda.

  • Membersihkan wajah
Jadikan amalan membersihakan wajah anda setiap hari sekurang-kurangnya dua kali sehari. jangan tidur tanpa menanggalkan solekkan. Jadikan diri anda seorang yang bersiplin sekali pun letih dengan tugasan harian cuci muka sebelum tidur.

  • Minum air putih dan teh hijau


Air putih merupakan ajen paling penting untuk menyak toksin dan racun-racun dari dalam badan anda, jadi keperluan air putih setiap hari amat diperlukan. sekurang-kurangnya 8-10 gelas sehari. Air yang mencukupi juga boleh membuatkan kulit anda sentiasa lembab.

Sering minum teh hijau dapat membantu meningkatkan kolagen serta mencegah terjadinya peradangan yang disebabkan karana jerawat dan membuat jerawat menjadi lebih seimbang.
'
  • Tidur cukup

Cukupkan tidur Anda agar tubuh punya banyak waktu meregenerasi kulit serta memulihkan tenaga pada tubuh. Sebaiknya jangan sering bejaga lewat malam karana saat tubuh lelah, ia akan terlihat melalui tampilan kulit. Dan salah satunya menyebabkan kulit mudah terkena jerawat.

  • Jangan picit jerawat

Tabiat buruk ini harus dihentikan, hal ini bukan menyebabkan jerawat cepat pulih, bahkan akan menyebabkan jerawat makin meletus dan teruk.

  • Mencegah lebih baik daripada mengubati

Salah satu cara yang paling efektif adalah mencegahnya. Sebelum jerawat muncul, berikan perawatan-perawatan terbaik, buat masker buah atau menggunakan bahan-bahan skincare yang mengandung salicylic acid. Jangan lupa juga untuk memenuhi keperluan nutrisi dengan memperbanyak pengambilan buah-buahan segar. Kandungan vitamin A dan C dalam buah-buahan akan membantu penyembuhan jerawat lebih cepat, dan membuat kulit lebih s'ihat.

  • Mengamalkan Suplemen untuk sembuhkan Jerawat.
zinc complex

1) Zinc mengawal penghasilan minyak pada kulit
2) Zinc bersifat anti-inflamasi (mempunyai ciri-ciri anti-radang) --> Membantu mengurangkan kerengsaan kulit akibat jerawat
3) Zinc boost immune system --> Membantu tubuh melawan bakteria yang menyebabkan jerawat (Propionibacterium acnes)
4) Zinc is an important co-factor in helping the body to process vitamin A and E; yang mana kedua-duanya juga turut membantu tubuh melawan jerawat
5) Zinc juga membantu dalam pertumbuhan tisu supaya kulit sentiasa segar
6) Zinc terlibat dalam sistesis protein dan pembentukan kolagen dalam badan --> Kedua2nya penting untuk mengekalkan kulit yang sihat dan mengawal pengeluaran minyak secara normal

GLA complex - menstabilakan hormon dan memulihakan kulit yang rosak
B complex - jerawat disebabkan oleh kekurangan vitamin B6
Vita C - Membantu pembentukkan kolagen bagi mempebaharui kulit baru.

Kepada pengguna Shaklee dan kepada mereka yang ingin mencuba produk Shaklee, gunakan tanpa was-was. Nikmati kebaikan Shaklee dan selamat menjalani kehidupan yang lebih sihat dan ceria.

Jangan berlengah lagi. kini pilihan hanya semudah ABC, anda terus boleh membeli secara online, barang akan terus di pos ke depan pintu rumah -panduan belian online

hanya di hujung jari anda.

Tempah sekarang dengan klik:

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=9dc6864f20548aa7f9d8500bc28dafef
untuk info lanjut JOM hubungi saya:

Call/Sms: 017-4009734
FanPage Facebook: D’vita Beauty

khidmat nasihat percuma untuk pelanggan saya sahaja.

penghantaran sekitar Pulau Pinang: Balik Pulau, Bayan Lepas, Jelutong, Juru dan Kepala Batas.
pos keseluruh Malaysia


No comments :

Feel Free to share